משלוח חינם עד הדלת בקנייה מעל 269 ש"ח
אקליפטה - פטנט עולמי רשום לתערובת אקטיבית טיפולית הראשונה מסוגה בעולם
שירות לקוחות 10:00-15:00
רוצים לדבר בטלפון - 03-7159777

איך לדעת מה סוג העור שלי?

לכל אדם סוג עור שונה ואופיינו לו בהתאם לגנטיקה שלו, הנתונים הפיזיים שלו, לאורח חייו ולסביבתו. לכל סוג עור דרכי טיפול שונות ושגרות טיפוח התואמות לסוג העור ולמטרה אותה רוצים להשיג. כיוון שסוג העור שלנו מושפע מגורמים רבים כמו אקלים, תזונה, חשיפה לשמש וכדומה, מומלץ אחת לארבעה חודשים לבצע בדיקה על מנת לבחון האם קיים שינוי בעור ובהתאם לכך להתאים לו שגרת טיפוח חדשה.

כאן נתמקד בסוגי עור פנים ונדון כיצד ניתן לגלות מה סוג העור שלך.

סוגי עור פנים:

בריאות העור תלויה רבות באיזון בין הנוזלים והשומן בעור. כדי לשמור על עור הפנים והגוף מאוזן חשוב לדעת מהו סוג העור שלנו. סוג העור תלוי בתכונות שונות כגון:

כמות המים שמכיל העור, המשפיעה על תחושת העור וגמישותו.
כמות השומן (חֵלֶב), המשפיעה על רכות העור.
רמת רגישות העור.

  • עור יבש – נוטה לאבד נוזלים בכמות גדולה ומאופיין בחספוס והרגשה מתוחה, לעיתים אף מתקלף ובעל מראה קשקשים או קמטוטים.
  • עור מעורב – משלב שני סוגי עור: עור רגיל עד יבש ועור שמן.
  • עור רגיל – בעל מאזן נוזלים תקין ומאופיין במרקם רך ומראה בריא, בעל נקבוביות מכווצות ומראה אחיד.
  • עור שמן – נוטה לייצר כמות רבה של חֵלֶב –  ניתן לראות כתמי שומן, מראה מבריק, בעל נקבוביות מורחבות ונטייה לפתח זיהומים כמו אקנה או סבוריאה.
  • עור רגיש – מושפע משינויים סביבתיים רבים כמו שינויים הורמונליים, תנאי מזג אוויר קיצוניים, חשיפה לאלרגניים ומגיב באמצעות גירוי ואדמומיות, לעתים מרגיש מתוח ויבש, חסר גמישות, מפתח תגובות אלרגיות בקלות.

מצבי עור הפנים:

אקנה – מחלת העור השכיחה ביותר המתאפיינת בפצעונים על גבי עור הפנים, בגב ובחזה. עקב עלייה בפעילות ההורמונלית בגיל ההתבגרות, נוצרת פעילות יתר של בלוטות החֵלֶב הגורמת לסתימה של צינוריות זקיקי השערה. תאי עור מתים נלכדים בתוכן יחד עם תוצרי בלוטות החֵלֶב וחוסמים את הנקבוביות. כך נוצרת סביבה נוחה לחיידקי האקנה להתרבות וליצור דלקת בשורש או בזקיק השערה.

אנטי אייג’ינג – עיכוב תהליכי הזדקנות העור. ישנן סיבות רבות להאצת תהליך הזדקנות העור כמו גיל, חשיפה לשמש, שינויים הורמונליים, שינויים מטאבוליים, עישון, אקלים, תזונה ועוד. השינויים באים לידי ביטוי במספר דרכים כמו כתמים, פגיעה בגמישות העור, קמטוטים הנגרמים מרפיון העור, שקעים וכדומה. 

פיגמנטציה – גוון בלתי אחיד, או כתמי עור הנוצרים עקב הצטברות של פיגמנט חום הנקרא מלנין על גבי שכבת האפידרמיס והדרמיס. פיגמנטציה הנה לרוב נטייה גנטית הנקראת מלזמה, אך ישנם מספר גורמים נוספים העלולים לגרום לפיגמנטציה כמו חשיפה לשמש, שינויים הורמונליים, תרופות או דלקות עור.

סבוריאה – סוג של אקזמה – דלקת כרונית של העור, הנגרמת עקב פעילות יתר של בלוטות החֵלֶב של העור. סבוריאה מאופיינת בשומניות של העור, אדמומיות וגירויים, קילופים בקו השיער, גירודים, קשקשת, תחושת צריבה בעור. סבוריאה יכולה לבוא לידי ביטוי בכל האזורים בהם ישנן בלוטות חֵלֶב פעילות כמו באוזניים, בגבות, בצידי האף, מעל השפה, בחזה, בגב העליון, בבית השחי, במפשעות ובקפלי הגוף.

בדיקה ביתית לגילוי סוג העור שלכם

כדי לגלות סוגי עור פנים בבדיקה ביתית קצרה ניתן לבצע את הפעולות הבאות:

יש לשטוף את הפנים היטב עם סבון פנים, לא למרוח כלום על העור ולהמתין כשעה (להשתדל להיות במקום מוצל ונעים וללא מיזוג אוויר). לתוצאה מדוייקת יותר ניתן אף ללכת לישון באותם התנאים ולהמשיך את הבדיקה בבוקר שאחרי. לאחר ההמתנה, שטפו היטב ידיים וגעו בעור הפנים בעזרת האצבע. העבירו את האצבע על אזור הT, בצידי האף, על הלחיים, הסנטר ובאזור הרקה. נסו למתוח את העור בעזרת הבעות הפנים כמו הרמת הגבות, חיוך, ניפוח הלחיים וכדומה. לאחר מכן יש להביט במראה במקום מואר ולבדוק האם מופיעים קשקשים או יובש, האם הקמטוטים בולטים במיוחד, האם העור מבריק או מבריק רק במקומות מסויימים.

וכעת, לתוצאות:

  • במידה והיקף הפנים שמנוני ומרכז הפנים, בעיקר בצידי האף, שמנוני ואף מבריק, יש לך עור פנים שומני. יתכן אף שהנקבוביות יראו מעט מורחבות.
  • במידה והיקף הפנים יבש ויש תחושה מעט מתוחה אך מרכז הפנים מעט מבריק ובעל תחושה שמנונית, יש לך עור פנים מעורב.
  • במידה והיקף הפנים יבש אך אינו מתוח ומרכז הפנים בעל תחושה נעימה, אינו מתוח ואינו מבריק, יש לך עור פנים רגיל.
  • במידה והיקף הפנים יבש ומרכז הפנים יבש ועור הפנים מרגיש מעט מתוח, במידה ואף יש קשקשת או קילופים, יש לך עור פנים יבש.
  • במידה ולאחר שטיפת פנים עם סבון ומריחת קרם פנים, העור מרגיש מעט חם ומעקצץ, אם קיים גירוי או אדמומיות לאחר או במהלך שגרת טיפוח, יש לך עור רגיש.
עגלת הקניות שלך 0
אוף, העגלה ריקה כרגע..
להמשיך ב-SHOPPING
0

מועדון לקוחות - איזור אישי

לקוחות יקרים, 
בימים אלו אנו עובדים על מממשק התחברות חדש לאיזור האישי שלכם במועדון הלקוחות! 
הממשק יציג את כל ההטבות המגיעות לכם, כמה נקודות צברתם,הטבת יום הולדת ואת כל המבצעים הכי שווים!
ממש בקרוב נסיים עם פיתוח עמוד איזור אישי ותוכלו לקבל את כל המידע במקום אחד😇!

עד אז ניתן להתחבר למועדון הלקוחות דרך שלב הצ’ק אאוט( עמוד התשלום) 
לכל שאלה זמינים עבורכם בווצאפ –https://bit.ly/3Ob9Hbj

×